Nakliye devi küresel ticaret tahminini düşürdü
Dünya ekonomisine yönelik trendi yansıtan şirketlerden biri olan AP Moller-Maersk, küresel konteyner ticareti varsayımını aşağı yönlü revize ederek, ticaret hacminin bu yıl toparlanacağına dair değerli bir işaret olmadığını söyledi.
Kopenhag merkezli şirket, küresel konteyner ticaretinde yüzde 2,5’lik daralma varsayımını revize etti ve bu rakamın muhtemelen yüzde 4’e ulaşacağını kaydetti.
Maersk, denizcilik endüstrisinin geri kalanıyla birlikte, pandeminin tüketim mallarına olan talebi artırmasının ardından zorlu düzenlemelerle karşı karşıya kaldı ve sınırlı gemi tedariki sayesinde 2021 ve 2022’de kar elde etti.
Mevcut stoklardan çalışma eğilimi devam ediyor
Küresel ekonomik büyüme yeni dönemde ivme kaybederken, şirketler Asya’dan Avrupa ve ABD’ye yeni mal taşımak yerine mevcut stoklarla çalışmayı tercih ediyor.
Maersk tarafından yapılan açıklamada, “2022’nin dördüncü çeyreğinden itibaren gözlemlenen stok düzeltmesi uzayacak gibi görünüyor ve yıl sonuna kadar uzaması bekleniyor. Konteyner ticareti ve lojistik hizmetleri için genel ortam zorlu olmaya devam ediyor. Şu anda, yılın ikinci yarısında hacimlerde önemli bir toparlanma belirtisi yok.
Yine de şirket, ikinci çeyrekte beklentileri aşan ve maliyet indirimlerinin olumsuz ekonomik ortamın etkisini yumuşattığını söyleyerek 2023 kar beyan aralığının alt sınırını yükselten faydalar açıkladı.
Maersk, 2023 FAVÖK iddiasında kâr hanesini yükseltti
Faiz, vergi, amortisman ve vergi öncesi kar (FAVÖK) ikinci çeyrekte 2,91 milyar dolara geriledi. Analistler arasında yapılan bir ankette medyan tahmin 2,29 milyar dolardı. 2023 için FAVÖK iddiasında Maersk, 8-11 milyar dolar aralığındaki temel tahminini 9,5 milyar dolara yükseltti.
Şirket CEO’su Vincent Clerc yaptığı açıklamada, “Sözleşme portföyümüzle birlikte maliyet kontrolü konusundaki kararlı eylemlerimiz, yaşanan piyasa normalleşmesinin bazı etkilerini yumuşattı. Maliyet odaklı yaklaşımımız, yıl sonuna kadar devam etmesini beklediğimiz durgun pazar görünümüyle baş etmede merkezi bir rol oynamaya devam edecek.”
Dünya konteynerlerinin yaklaşık altıda birini taşıyan Maersk, yılın ikinci çeyreğinde kutu hacimlerinin yılın aynı dönemine göre yüzde 6,1, navlun oranlarının ise yüzde 51 azaldığını bildirdi.