Teknoloji

Gmail de mavi tik aldı, Elon Musk’ı utandırdı

Google, gelen bir e-postayı gönderenin gerçek mi yoksa dolandırıcı mı olduğunu anlamanıza yardımcı olmayı amaçlayan yeni bir Gmail özelliğini kullanıma sunuyor. Kimliği doğrulanmış bir şirketten bir e-posta aldığınızda, gelen kutunuzda şirket adının yanında mavi bir onay işareti göreceksiniz.

Onay işareti güncellemesi, Google’ın Mesaj Kimliği için Marka Göstergeleri (BIMI) teknolojisinin en son uygulamasıdır. Google, 2020’de BIMI’yi Gmail’de test etmeye başladı. İlk olarak, BIMI’ye kaydolan markaların e-postalarına logo eklemesine izin verdi. Artık mavi onay işaretleri, gönderenin meşru olduğunun en açık göstergesi olacaktır.

Gmail’de mavi onay işaretinin üzerine geldiğinizde, ” Bu e-postayı [domain] gönderen kişi, logonun profil resminde olduğunu onayladı“Yazan bir pop-up göreceksiniz. Pop-up ayrıca sizi daha fazla bilgi içeren bir sayfaya götüren bir kişiyi de içerecektir.

Bir blog yayınında Google ” Güçlü e-posta kimlik doğrulaması, kullanıcıların ve e-posta güvenlik sistemlerinin spam’i algılayıp durdurmasına yardımcı olur ve ayrıca gönderenlerin marka güveninin keyfini çıkarmasına olanak tanır. Bu, e-posta kaynaklarına olan inancı artırır ve okuyucular için sürükleyici bir deneyim oluşturarak herkes için daha uygun fiyatlı bir e-posta ekosistemi oluşturur. Bu özellik, hafta sonuna kadar tüm kullanıcılar için yayında olacak ve Workspace yöneticileri, şirketleri için BIMI kurulumuna yardımcı olabilir.” yazdı.

Bir şirketin, kişinin, markanın veya işletmenin gerçek olduğunun oldukça açık bir göstergesi olan mavi tik kullandığını görmek güzel. Twitter gibi örneklerin aksine Google en azından bu onay işaretini olması gerektiği gibi kullanıyor. Umarız Elon Musk, Twitter için Google’ı örnek alır…

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu